· 

Buiten Gewoon 2021

 

Met enige verwondering kijk ik naar de datum van mijn laatste blog. Is het echt al zo lang geleden? Bizar! Had ik geen inspiratie? Was ik te druk met andere zaken? Hoe dan ook … voor alles een reden zullen we maar zeggen. Heb ik dan geen foto’s gemaakt? Dacht het wel en ook gedeeld op mijn Instagram en  Facebook pagina Fotografie Ada Bunnik.

 

Inmiddels ben ik met pensioen en zzp’r af en had mijn website de nodige aanpassingen nodig. Al bladerend door mijn fotomap van vorig jaar zie ik toch heel wat favoriete foto’s. Het was kijken naar wat wel kon in een jaar met veel beperkingen en extra regels hoe ons te gedragen. Gelukkig hebben de natuur, de dieren en het weer  een eigen ritme. 

 

Verwend met zelfgebakken oliebollen en appelflappen door een vriendelijke gastvrouw en gastheer werd het nieuwe jaar op de klok van 12 begonnen. Zonder echt vuurwerk maar wel in een heerlijk vakantiehuisje in Egmond aan zee. De traditionele nieuwjaarsduik was afgelast en het strand lag die 1ste dag van het jaar ineens vol met mosdiertjes, een bijzonder schouwspel. 

 

De sneeuw en schaatspret in februari waren een winters cadeautje. Lang genoeg om van te kunnen genieten want een goede week later was de eerste echte lentedag een feit. Een wandeling op een koude maartse dag, een koffie met appeltaart to go van restaurant de Eendracht, genieten van de lammetjes van de Drentse heideschapen en ja daar hebben ze nog een echte paardenstalling.

 

Met de camper weg werd een nieuw avontuur. Nog wel koud hoor die eerste dagen in april gelukkig deed de verwarming het prima en ging de zon al snel schijnen. Een heuse boerderij camping met een geitenstal en een prachtige omgeving. Met de fiets naar een bijna verlaten Elst voor wat boodschappen in de super aldaar. Na verschillende camper ervaringen werd een nieuwe eigenaar gezocht. Jammer? Ja, ik vond het tof want ik hou van het buitenleven op de vriendelijke campings van boerderijen. Maar wie weet….

 

Ook de dierentuin mocht na de tweede sluiting in mei weer open en wat fijn om te zien dat de olifanten familie een kleine doerak olifant erbij had gekregen en de neushoorns lekker aan het stoeien waren in hun eigen vijver. Een feestje om te zien. 

 

Een bijzondere dag was de zonnige dag in de Bilt waar ik aanwezig mocht zijn bij de herdenking van de capitulatie van Japan. 

 

Een dagje strand, genieten van fotofestival Naarden, een heerlijke week in Vlissingen,  een wandeling langs de zwerfkeien van Amersfoort, een bezoek aan het Almeerderstrand op een mooie dag en dan is het ineens weer herfst en kleuren de bladeren roestbruin. 

 

In december werd de samenleving opnieuw voor het grootste deel stil gelegd…… sinterklaas, kerst, oud en nieuw werden gevierd. Anders…maar wel gevierd. 

 

Vier het leven ieder dag opnieuw met alles wat wel kan en buiten in de natuur is en blijft het genieten. Het liefst zonder regen :) Dat dan weer wel!