· 

Onderweg van herfst naar winter


Geniet je ook zo van de herfst en de winterse schoonheid?  Prachtige oranje kleuren op de grond en aan de boom. Reflecties in het water..... ieder jaar weer een plezier om naar te kijken en foto's van te maken. Ook de rijp na een nacht vorst blijft verwonderen.

 

Een wandeling in het park en via de kinderboerderij weer terug verveelt eigenlijk nooit. Met plezier heb ik gekeken naar twee varkens die wel even wilde knuffelen.....in ieder geval had het mannetje wel zin. Samen liepen ze een heel rondje in hun buitenverblijf.

 

Verscholen in de beukenbladeren spotte ik de amethistzwam ook wel de rodekoolzwam genoemd. Ik had deze paddenstoel nog niet eerder gezien en dat was een extra cadeautje op mijn wandeling terug naar huis.

 

De winter liet ook van zich horen in de maand november en liet mij genieten van de prachtige rijp op de planten en het kleine laagje ijs op het water. Op de fiets ben ik naar het Goois Natuurreservaat gegaan en het was de moeite waard. Ontelbare keren met de auto langsgereden maar nog nooit geweest. Een prachtig stukje natuur en zeker de moeite waard om vaker een bezoek te brengen.

 

De foto bij deze tekst laat duidelijk zien dat het echt koud was in de schaduw maar laat ook de overgang van herfst naar winter zien. Veel plezier met de blog en de foto's!


Reactie schrijven

Commentaren: 0