· 

Zondagmiddag


Wat doe je op een mooie zonnige zondagmiddag? Mijn ouders gingen vroeger altijd een stukje rijden. Later toen wij als kinderen allemaal het huis uit waren gingen zij nog steeds samen op pad. Mijn moeder nam dan haar camera mee om vooral veel mooie foto’s te maken en mijn vader stond dan geduldig te wachten en droeg haar fototas. Mijn moeder bracht haar rolletjes nog naar de fotograaf. Ik koppel mijn camera aan de computer en geniet onmiddellijk van het resultaat.

 

Terwijl ik dit schrijf komt er vanzelf een glimlach op mijn gezicht .......

 

Afgelopen zondag zijn we naar Amersfoort  geweest maar deze foto’s houden jullie nog even tegoed. Vorige week zondag zijn we naar Muiden gereden. We parkeren de auto en lopen naar het Muiderslot. Dat viel best tegen want tegen de  wind in werd het lentegevoel meer een wintersgevoel. Daarna terug richting centrum en langs de Herengracht, een erwtensoep bij Ome Ko en vervolgens weer naar de auto.

 

Wat een mooie oude panden! Echt genieten! Huizen met een verhaal zoals bijvoorbeeld de Florishaven, ooit het St. Josephgesticht en een Zusterhuis, nu een appartementencomplex. Hoe oud het pand is weet niemand precies. Voor meer achtergrond informatie verwijs ik graag naar de website www.tgooi.info/muiden.

 

Wanneer we van Muiden via de parallelweg naast de A1 richting Bussum rijden komen we langs de bouwplaats van de nieuwe Spoorburg Muiderberg. Een knap staaltje werk!!  255 meter lang. 17 meter breed en een stalen boog van 50 meter hoog met een betonnen onderkant.  Deze Spoorburg wordt in één keer over de A1 geplaatst. Volgens Wikipedia wordt dit de langste Spoorbrug van Nederland. Ik vond het gaaf om te zien! 


Reactie schrijven

Commentaren: 0