· 

Bijna weer een nieuwe maand


Mijn favoriete park
Mijn favoriete park

Hebben jullie ook zo zin in warm lenteweer? Ik wel hoor!!! Ik ben de kou meer dan zat maar ondanks dat ben ik natuurlijk wel naar buiten geweest om foto’s te maken tussen alle buien en grijze luchten door en heb ik genoten van de zon en mijn omgeving.

 

In de Meent en het park heb ik heel wat foto-voetstappen gemaakt sinds ik er in 2007 kwam wonen. Altijd hetzelfde en toch iedere keer weer anders en met de komst van de kinderboerderij kreeg ik er nog een leuke en gezellige fotoplek bij. Misschien wel een gaaf project om eens wat foto’s naast elkaar te zetten van de afgelopen jaren. 

De grasvelden in het park zijn nog zompig en grote plassen water zijn getuige van al die nattigheid van afgelopen maand maar als de zon dan even een dagje schijnt geeft dat wel weer mooie reflecties en een verrassende foto. Deze plaat maakte ik aan het begin van de middag tijdens een wandeling in het park. Ik noem de foto 'stardust met een knipoog' omdat als je de foto opent het net lijkt alsof je allemaal sterretjes ziet. De waterplas weerspiegelde de bomen van het veld en ik nam de foto tegen het licht in met dit verrassende effect.

 

De blauwe reiger heb ik heel wat keren proberen te fotograferen. Deze maand is het dan toch gelukt om een foto te maken waar ik blij mee ben. Eerdere pogingen mislukten omdat de foto was bewogen en onscherp of ik was net te laat en nog meer van die ongein die je foto in de digitale prullenbak laat verdwijnen. Gelukkig kon ik lekker inzoomen want één stap te dichtbij en de vogel is gevlogen en dan is het helaas pindakaas.

 

Vinden jullie koeien ook zo leuk? Ook deze maand ben ik nog even langs de kinderboerderij geweest en vooral de twee kalfjes naast elkaar vind ik erg leuk en wat te denken van het bolletje veren met dat kleine koppie, slapend in het zonnetje? 

 

Met overal sneeuwklokjes, krokussen en zelfs al narcissen die hun stralende bloemen laten zien, krijg ik altijd last van lentekriebels, een beetje zo’n ongedurig gevoel van binnen en wil ik lekker met de camera op pad. Laten we hopen dat maart ons gunstig gezind is want er wordt vast niet voor niets gezegd: 'maart roert zijn staart.' 


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Jim Grondhuis (zondag, 28 februari 2016 12:49)

    Hallo Ada. Je blog's zijn gezellig en onderhoudend.
    Ga zo door.

  • #2

    Ada Bunnik (zondag, 28 februari 2016 18:21)

    Dank je wel Jim voor het compliment.