· 

Even iets heel anders


Een aantal jaren geleden heb ik verschillende van mijn foto’s gebruikt als inspiratie voor een heus schildersdoek. Daar ben ik nog steeds trots op. Een tulp, een strand op Terschelling en een jonge koe werden onder andere op linnen gezet. 

 

Mijn schilderscariere begon onder leiding van de creatieve Nico van der Wolk in de Vernissage te Bussum met een trompe l’ oeil en ik kan je vertellen dat ik het maar wat spannend vond. Ik maakte ook een uitstapje naar het modelschilderen onder de altijd enthousiaste en inspirerende leiding van Boy Namias de Crasto. Later heb ik onder de bezielende leiding van Govert Muijs mij zelfs gewaagd aan het schilderen van een zelfportret. Jeetje, wat was dat lastig! 

 

Ik kijk met heel veel plezier en een tikkeltje heimwee terug naar deze schilderlessen. De laatste jaren is het schilderen toch naar de achtergrond geraakt en heeft fotografie de eerste plaats ingenomen. Wie weet komt de inspiratie om te gaan schilderen ook wel weer een keertje terug. Het leuke van schilderen is dat je zelf een andere achtergrond kiest, iets weglaat of juist iets toevoegt op het schilderij. We kunnen natuurlijk met de slimme fotoprogramma´s van tegenwoordig ook heel creatief met een foto omgaan en juist het digitale aspect van de fotografie en de nabewerkingsmogelijkheden vind ik super.

 

Ik vind tekenen niet mijn grootste talent maar schilderen was erg fijn om te doen. Kijk gewoon even mee, als je zin hebt, naar de geschilderde foto's die hieronder staan. Als je nieuwsgierig bent naar de foto's van onderstaande schilderijen dan kan je deze vinden in de fotomap bloemen en zomer. De foto van dit blog was het voorbeeld voor de koe. Laat gerust een reactie achter want dat vind ik alleen maar leuk. 

 


Reactie schrijven

Commentaren: 0